Besöksbokning - några tips

Har du tänkt att börja arbeta med besöksbokning, eller har du ett jobb idag som innebär uppsökande av kund för besöksbokning? För din egen trygghet kan du i förväg göra upp ett manus med några olika alternativ, för att snabbt kunna anpassa det till kunden. Nedan följer några tips vid besöksbokning (källa: Expowera):

  • Tänk på vad ditt mål med telefonsamtalet är! Hur ska du presentera ditt budskap?
  • Förutsätt alltid att du ringer kunden på en för honom olämplig tidpunkt.
  • Räkna med att du har högst 1 minut på dig att skapa intresse.
  • För att snabbt boka in en tid kan du använda dig av alternativmetoden d v s du styr med hjälp av 2 alternativ: t ex "Passar det bäst kl 13 eller kl 14?"
  • Förbered dig på både frågor och invändningar från kunden.
  • Börja aldrig argumentera med kunden i telefonen!
  • Om kunden säger att han inte är intresserad: låt honom förstå att det är helt ok men försök ändå få honom att känna att det vore bra att träffa dig.
  • Försök förstå kunden, lyssna på honom och ställ frågor på ett sådant sätt att du får fram vilka behov kunden har.

Tänk på att kunden alltid har rätt - även när han har fel .......

Bli den första att värdera denna post

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Lägg till kommentar


(Kommer visa din Gravatar ikon)  

[b][/b] - [i][/i] - [u][/u]- [quote][/quote]



Live överblick

oktober 19. 2017 18:24